"August Ábel reitet um die Welt"

Carpe Diem. Egy 20-21. századi kalandor, de inkább filantróp élete, és életének alakulásai

Na, ez egy új oldal. Azt találtam ki, hogy minden országból, ahol jártam, felteszek egy képet. Meglátom, hogy győzöm-e.... Na jó, egyelőre csak az utóbbi 6-7 év országairól. (Amióta a digifénykép létezik. Most scanneljem be a régieket???)

Mongólia, 2001: Solongo-val, kedves mongol barátnőm segítségével csavarogtam egy kicsit a lovaglás Mekkájában. (Mottó: háromfelé ágazó út előtt: Merre menjek? Válasz: mindegy. Mind arra megy. Kövesd a villanyvezetéket!)

Egy egész mongol hadsereg állt vigyázzba P. István "hadviselésre alkalmatlan" lovastábornok tiszteletére!

Thaiföld, 2004: ezt a képet a magam fricskázásáért tettem be. A fél ország rajtam röhögött. Ugyanis ez a csaj pasi.... Najó, nem jutottunk el a beteljesülésig... csak a közelébe... Mentségemre szóljon, hogy

NEM TUDTAM!!!!!kep_034.jpg

Ez volt az első utam néhai Vecsey Dénessel... elmentünk Kambodzsába is, megnéztük Amkor Wat-ot, Phnom-Pen-t!

India, 2004:

Heikki Harisma finn barátom unszolására csatlakoztam a Dél-Indiai Kerala államban tervezett motorostúrához. Royal Enfield típusú (Danuviához hasonló, 25 éves konstrukció, Indiában készül mind a mai napig) motorokkal túráztunk a csodálatos tájakon. 3000 méteres csúcsra mentünk fel, elefántrezervátumban reszkettünk a félelemtől (hátha pont akkor jön egy elefánt..), teaföldek, vízesések... Tényleg igaz a szlogen: fabulous India...india.jpg

Vietnam, 2006: második utam Vecsey-vel. 5 világörökség részét néztük meg, és persze imádtam, hogy a viet csajok kérdezték: are you married? Ha már a hamut is mamunak fogom mondani, akkor magamhoz veszek egy 20 éves viet csajt, és ápolni fog a hátralévőkben... (másra úgyse számíthatok.)

Hazafelé megnéztem Malaysiá-t is. Kuala Lumpurt, meg egy másik, középkori városkát. Persze, hogy a világörökség része.

Mauritius, 2006: első utam a lámpásokkal, és Judittal. Ciklon, idegenvezetés könyvből, programszervezés. "Köszi, István , meg voltunk veled elégedve. Máskor is viszünk!" (figyelem, ezek fontos mondatok voltak! Sok szép élményhez jutottam általuk!)mauritius_098.jpg

Wales, Anglia, 2006: becsavarogtuk álmaink földjét Jankuskámmal! Ugyan lendületben letört a visszapillantó tükröm, de láttuk Cardiff-ot, a MU stadiont, a Beatles első kocsmáját, Robin Hood hazáját Nottingham-ben, and many others..                          .wales2006.jpg

Mexiko, Cancun, 2007: Judittal és Balázs-al még egy hetet maradtunk, és bejártuk a Yucatan-t. Legalább Judit is belekóstolt a Pozsonyi -féle csavargásba! (Nem bánta meg, ha nem is volt All-inclusive!)apocalipto.jpg

Kuba, 2008: hát ennek a második hete olyan gyönyörű volt, hogy majd egy külön pontban fogok róla írni.

Brazilia, Pantanal, 2008:  ez is megérne egy külön pontot.. 3 hét egy mocsárban, kajmánok, vizidisznók között. Megismertem Áront, különleges egyéniség. Olyan pizzát rittyentett a semmiből, hogy az OK, Italia is megirigyelhetné... Tényleg fürödtem a folyóban, 5 méterre a kajmántól! Na nem mondom, hogy sokáig lubickoltam, de azért igaz volt!

Skócia, Janekkal, 2008: lánykámmal becsavarogtuk újra Londont, majd a Skót Felföldet. Lelógattuk a lábunkat a világ végéről, nem sok hiányzott a Hebridákig... De láttuk a Gyalog Galopp várkastélyait is!

Guatemala, 2009: itt viszont Endre barátom volt a vezető, ő se kisebb fazon! Egy elfajzott földrajztanár, a gribedlis képével! Nemhiába simogatták a lányok oda-visszamenet a hostelekben... Amit eszek a képen, az nem "szar"! Babpüré!guatemala069.jpg

46 km-t gyalogoltunk az esőerdőből kifelé, El Miradorból. Persze egy nap alatt! Dzsungel lodge, működő vulkán megmászása, Antigua, (UNO örökség), Garifunák! Köszi, Endre!guatemala198.jpg

Kína, 2009: Judit és a csodalámpás(ok). Peking nevezetességei, aztán majd egy hét lenn Hainan-ban, egy trópusi szigetecskén... (akkora, mint fél Magyarország) Szerveztem búvárkodást (először kinevettem a hullámzás miatt hányni kezdőkat, majd magam is sorra kerültem...), próbáltam tücsökházat szerezni (később Budapesten már sikerült), ettem Pekingi kacsát a helyszínen, és a Nagy Fal tényleg látványos!

Egyiptom, Sharm-el-Sheik, 2009: ismét a lámpásokkal töltöttem el egy gyönyörű hetet, a Sinai félszigeten. Búvárkodtam, snorkeleztem (itt csak kimegy az ember a szálloda elé és már azonnal látja "A Csend Világát").sharm-el_sheik_011.jpg De tevegeltem, sivatagoltam, (az én szervezésemben ment el az egész csapat) és persze szégyenszemre "hasmenéseltem" is.egyiptom_031.jpg

Franciaország, 2010:   Sítúra Janekkal Pui St. Vincentben. 2600 méteres hegycsúcsokról siklottunk le, kiválóan karbantartott pályákon, szikrázó napsütésben. Utána lassan haza Olaszországon keresztül, nem az autópályán, Torino, Brescia, Salo, Garda tó mellett... Finom kajákat ettünk mindenhol. Én pl. báránycombot! pui.jpg

Kenya 2010: Nnna, lezajlott. (Melesleg elmentem Tanzániába is, 4 napra). Erről az utazásról külön írhatnék egy könyvet, annyi érdekes dolog történt velem. De nem írok, mert még "élménygyűjtési" stádiumban vagyok! :)nancy6.jpg

Röviden, csak annyit, hogy Mzungu (fehér ember, szuahéliül) létemre fejest ugrottam Fekete Afrikába, és én voltam az Albino kenyai!

Semmering 2010:Bertus lányommal gyönyörű 2 sínapot töltöttem az osztrák Alpokban. Ragyogó napsütés, zéró sorbanállás, egyetelen bukás se a két nap alatt....semmering.jpg

Kajaktúra az Adige-n, 2010:

Észak-Olaszország folyóin, tavain száguldoztam lefelé, kicsi kajakomban. Vadkempingeztünk, bográcsgulyást ettünk, megnéztem Padovát, Szent-Antalt is beleértve, Chiaggiá-t (második Velence!), időnként átvettem a túravezető szerepét... (legalábbis amikor a helyi carabinieri-vel kellett "tárgyalni"). Egy csepp eső se esett, jó volt a társaság, szép két hét!

Klagenfurt, Velence Jankával, 2010:

Becsavarogtuk Klagenfurt-ot bringával, (én görkorival is), körbefurikáztuk a Wörth-i tavat. Lófráltunk Velencében, ettünk mindenféle jót, költöttünk egy csomó pénzt, kerestünk Landrover szervizt Villach-ban. De a legmurisabb a Tejautomata volt Ausztriában, már közel a határunkhoz... (egy becsületkasszás hűtőszekrény - Janka fedezte fel, röptében!) Guggenheim múzeum, belógás a Kubrick fotókiállításra, 25 Eurós kóla/sör a "Dózsa" palota előtt... (jójó, tudom, hogy Dózse... :)klagenfurt_021.jpg

Honduras, 2010:

Igazi, esőerdős dzsungeltúra, Mirador Endre szervezésében, Zolival. Mérgeskígyó, ormányos medve vacsora (szerencsére nem én voltam, hanem a medve a vacsora...). Pipantéval le a Rio Patucán... hogy is írtam? Üdvözlet a világ végéről, plusz két sarok! Eddigi életem legkeményebb, legegzotikusabb útja!

La Rosiere Franciaország - síelés Jankával

Nagyon szép egy hét volt, szikrázó napsütésben, 2800 méter magasan a Francia Alpokban. A Montblanc ott volt a szemünk előtt! Mindenféle fekete pályákon mentünk le, köztük a Franco Berthold-on is - igaz részben fenéken - ami azért egy 72%-os lejtő volt!!!

Thaiföld, 2011:

Egy hét a lámpásokkal, egy hét egyedül. (napersze, csak relativ egyedül...:) Egy hét luxus, all inclusive, a másik hét ebéd utcai árusoknál, vagy piacon. De annyi gyönyörűséget láttam, tapasztaltam, akár Chiangmai-ban északon, vagy Ayathuya-ban, a régi fővárosban, hogy az utóbbi hét volt az igazi Thaiföld!

Bicaj-kajaktúra a Fekete-Erdőtől Regensburg-ig. 2011 május:

Dr. Jakabó Judit barátom unszolására elmentem a Nyunyokajak buszával és szervezésében a Duna felső forrásához, ahonnan indulva gyönyörű túrát tettünk meg egy hét alatt, Regensburg-ig. (az egész város a Világörökség része!)schwarzwald_tura_2011_085.jpg Érdekes, tartalmas út volt, sok szép német kisvárost látogattunk meg. Megismerkedtem Daniellel, a kanadai vándorbiciklissel. Egyik szakaszt egyedül tettem meg (a többiek pihengettek a buszon), több, mint 100 km-t a kerékpárral.

Rafting Szlovéniában, 2011 augusztus:

Hildával, Judittal, Marcival, na és persze Gabival leugrottunk kisbusszal Bovec-be.  Az Isonzo (Soca) folyón gurultunk le kajakkal, ill. nagy raft-ban. Én gyakorlott raftingosnak tekintem magam, mert már voltam többször is. De azért az első szakaszon, az egyes kajakban most se vettem levegőt...

Kolumbia, 2011 november:

Miért éppen Kolumbia? Válasz: Miért ne!? A világ egyik leggyönyörűbb országa, akkora, mint kb. fél Európa... Megmásztunk egy 4500 méteres vulkánt (Puracé), voltunk kokaingyárban, beleestem egy 4 méteres lyukba (kénbánya), elvesztettem az útlevelemet (később meglett!), ittam koktélt, amibe élő rákok voltak beleturmixolva, vágtáztam a kávéültetvény felé... Szóval újabb Mirador kalandtúra!

Nemzetközi Duna-Túra, Passau-Bécs között, 2012:

Egy hét kajakozás egy nagy csapatban. Gyönyörű osztrák városkák, zsilipelések, csak sajnos a kalapomat is elvesztettem Passau-ban. De vettem másikat.

Vietnam, Laosz, Isztanbul, 2012:

Az utolsó út a lámpásokkal. Sajna, Judit nyugdijba vonul, nem lesz több ilyen jellegű utam. Azért még ezúttal is ottmaradtam még egy hétig egyedül, és átmentem Laosz-ba. Eljutottam Luang Prabang-ba, az egész városka a Világörökség része. Hazafelé 3 napot csavarogtam Isztambulban is.

Észak-Európa, Oroszország, Izland, Grönland, 2012:

Régóta tervezett motortúrát tettünk Heikkivel és barátaival a Ladoga tó körül. Turkuból indultunk, és száguldoztunk az orosz Földanyácskában. EGy hét után még tovább maradtam, és átröpültem Izlandra, ahová szintén régóta vágtam. A Grönlandi egy nap már csak hab volt a tortán... Mert megérdemlem!

Biciklitúra a Dráva mentén, 2012:

Gabival csavarogtunk Mohácstól Harkányig, Villányig. 5 defekt, többnyire Gabi gépén. De én is kaptam. Legalább megtanultam a  belsőcserét. Nagyon kedves vidéki emberek között jártunk, ott szerettem bele a mopedautóba. (Később vettem is.)dravatura_011.jpg

Azerbajdzsán, Baku, 2013:

Finn barátaim, Heikki és Matti javaslatára én is résztvettem bakui látogatásukon. 5 nappal korábban érkeztem, mint ők, ezért alaposabban megismertem Bakut, alkalmam volt kirándulni is párszáz kilométerre.

Az Azeri Mezőgazdasági Minisztérium államtitkára személyesen is megköszönte nekem a Magyar Állam gesztusát... Én csak hümmögtem és bólogattam, hogy tudok az ügyről. Ráztuk egymás kezét...

Equador, 2014

Dzsungeltúrák, fehér embert alig látott indiántörzsek között. A skalpom még megvan, így el tudtam jutni a Galapagos szigetekre is.

Ladoga tó, motorostúra II. Finnország, Oroszország, Észtország, 2014:

Ezúttal a Ladoga tó környékének másik része. Gyönyörű volt ez is, habár az útlevelemért vissza kellett tűzni 300 km-t, és ezalatt az orosz maffiózok megverték a fél finn csapatot! De továbbmentünk Észtország felé!

===================================================

Na persze ezeken az országokon túl még voltam egy csomó más helyen is, más országokban.... Sri-Lankán, Cipruson, Finnországban, Írországban Mariannal, Horvátországban, Rómában, Veronában Annával (és persze sokszor Romániában, Erdélyben...)

De ez már egy másik web oldal...

Oldal: Utazásaim:
"August Ábel reitet um die Welt" - © 2008 - 2024 - picom.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap